Ticaret Bakanı Bolat, Türkiye'nin KKTC'ye desteğini yineledi. Gümrük işbirliği ve altyapı projeleriyle KKTC ekonomisine katkı sağlanacak.
Ticaret Bakanlığı
Ticaret Bakanlığı kategorimizde, Türkiye'nin ticaret politikaları ve ekonomik gelişmeleri hakkında kapsamlı ve güncel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bakanlığın son açıklamaları, yeni düzenlemeler, ihracat ve ithalat verileri, teşvik programları ve destek mekanizmaları gibi konuları yakından takip ediyoruz. Dış ticaret anlaşmaları, gümrük işlemleri, serbest bölgeler ve yatırım teşvikleri ile ilgili haberlere, analizlere ve yorumlara buradan erişebilirsiniz. Ayrıca, sektörlere özel destek paketleri, e-ticaret ve dijitalleşmeyle ilgili Bakanlık çalışmaları ve uluslararası ticaret gelişmelerine dair özel haberlerimiz de mevcuttur. KOBİ'ler için sunulan fırsatlar ve destek programları hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşabilir, ilgili mevzuat değişikliklerini takip edebilirsiniz. Ticaret Bakanlığı'nın faaliyetlerini ve ekonomiye etkisini anlamak için ideal bir kaynak olan bu kategorimizi düzenli olarak ziyaret ederek güncel kalın!
1 Ekim'den itibaren ayçiçeği tohumu ve ham yağ ithalatında gümrük vergileri değişiyor. Ayçiçeği tohumu için %12, ham yağ için %30 gümrük vergisi uygulanacak.
Doğrudan satışlarda yeni bir dönem başlıyor. Ticaret Bakanlığı’nın yeni yönetmeliği tüketici haklarını güçlendiriyor ve sektörü düzenliyor. Kadın girişimcilere de destek sağlıyor.
Ankara'dan 7 ayda 8,8 milyar dolarlık ihracat gerçekleşti. Ankara, bu dönemde en fazla ihracatı Çin'e yaptı.
Ticaret Bakanlığı, fahiş fiyat artışına karşı 289 işletmeye 114,7 milyon TL ceza kesti. Denetimler devam edecek.
6 ay ve 6 bin kilometre kuralı ile ilan kısıtlamaları 1 Ocak 2026'ya kadar uzatıldı. Amac; spekülatif fiyat artışlarını ve stokçuluğu önlemek.
Ticari elektronik ileti onay sürecinde, entegratörlük başvuru süresi 3 ay uzatıldı. Bakanlık, bu süreyi 3 aya kadar daha uzatabilir.
Ramazan öncesi kırmızı et denetimleri başladı. Stokçuluk ve fahiş fiyata karşı idari yaptırımlar uygulanacak.
Ticaret Bakanlığı, 2025'te 8 milyar dolarlık e-ihracat hedefliyor. Kapsamlı desteklerle Türkiye'nin küresel e-ticaret'te lider konuma gelmesi amaçlanıyor.