Türkiye, coğrafi konumu sayesinde Asya ve Avrupa arasında önemli bir hava ulaşım merkezi konumunda bulunuyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, bu stratejik konum, ülkenin hava sahası kullanımından elde ettiği gelirlere büyük katkı sağlıyor. 2002 yılında 26 olan aktif havalimanı sayısı, 2024 sonu itibarıyla 58'e ulaşarak, Türkiye'nin dünyanın en geniş uçuş ağlarından birine sahip olmasını sağladı. Uçuş anlaşmaları yapılan ülke sayısı da 81'den 175'e yükseldi. Bu gelişmeler, iç ve dış hatlarda yolcu sayısının 2002'deki 34,5 milyondan 2024 sonu itibarıyla 230,2 milyondan fazlaya ulaşmasını sağladı. Türk hava sahasında gerçekleşen transit üst geçişler dahil uçuş sayısı ise 2 milyon 290 bin 581'i buldu. Bu artışın önemli bir nedeni de İstanbul Havalimanı'nın üç yıldır üst üste Avrupa'nın en büyük havalimanı olmasıdır.
Türkiye, Hava Sahası Gelirlerinde Rekor Kırdı!

İçindekiler
Türkiye, coğrafi konumu sayesinde Asya ve Avrupa arasında önemli bir hava ulaşım merkezi konumunda bulunuyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, bu stratejik konum, ülkenin hava sahası kullanımından elde ettiği gelirlere büyük katkı sağlıyor. 2002 yılında 26 olan aktif havalimanı sayısı, 2024 sonu itibarıyla 58'e ulaşarak, Türkiye'nin dünyanın en geniş uçuş ağlarından birine sahip olmasını sağladı. Uçuş anlaşmaları yapılan ülke sayısı da 81'den 175'e yükseldi. Bu gelişmeler, iç ve dış hatlarda yolcu sayısının 2002'deki 34,5 milyondan 2024 sonu itibarıyla 230,2 milyondan fazlaya ulaşmasını sağladı. Türk hava sahasında gerçekleşen transit üst geçişler dahil uçuş sayısı ise 2 milyon 290 bin 581'i buldu. Bu artışın önemli bir nedeni de İstanbul Havalimanı'nın üç yıldır üst üste Avrupa'nın en büyük havalimanı olmasıdır.